۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۸۰۷۴
فرمانده قرارگاه سلامت و معنویت استان خوزستان خبر داد؛

اهدای خون از سوی ۱۱۲ طلبه| غسل و کفن اموات کرونایی از سوی طلاب

اهدای خون از سوی ۱۱۲ طلبه| غسل و کفن اموات کرونایی از سوی طلاب
حجت الاسلام رستگار به ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌های شهری و منازل و پخش بسته‌های معیشتی از سوی طلاب اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ طلبه، عالم و استاد اقدام به اهدای خون کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، فرمانده قرارگاه سلامت و معنویت استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قرارگاه بر حسب دستور نماینده ولی فقیه در سپاه شکل گرفت، اظهار داشت: این قرارگاه ۲۷ اسفندماه سال گذشته بصورت ساماندهی شده شکل گرفت البته گروه‌های جهادی استان پیش از آن مشغول خدمت بودند.

فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت استان خوزستان با اشاره به اینکه ارتقای معنویت و سلامت روحی و روانی ملت ایران هدف اصلی قرارگاه است، تصریح کرد: تقویت مسائل روحی و روانی زیربنای مقاومت در برابر ویروس منحوس کرونا است که در این باره با دعوت از حوزه‌های علمیه، نماینده ولی ققیه در استان و مجموعه‌های فرهنگی، قرارگاه شکل گرفت.

این مقام مسؤول در رابطه با اقدامات قرارگاه خاطرنشان کرد: کانال آیینه جام خوزستان نخستین اقدام قرارگاه است که در آن افزون بر انعکاس مطالب معنوی و روحیه بخش، مسابقاتی برگزار می‌شود و روزانه به ۶ نفر هدایایی تعلق می‌گیرد ضمن اینکه در روز سوم شعبان به برخی شرکت کنندگان برتر جایزه ۵ میلیون تومانی تعلق گرفت.

حجت الاسلام رستگار بیان داشت: در غسل و کفن و دفن اموات کرونایی که دغدغه و نگرانی همه مؤمنان بود؛ طلاب خواهر و برادر پیشقدم شدند که در این باره ۵۸ خواهر و برادر متولی امر هستند.

وی به ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌های شهری و منازل، پخش بسته‌های معیشتی از سوی طلاب اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ طلبه، عالم و استاد اقدام به اهدای خون کردند؛ ضمن اینکه در بحث پاسخگویی به شبهات دینی و روشنگری، تأمین محتوا برای مقابله با کرونا و امیدبخشی به مردم شاهد حضور روحانیت و طلاب هستیم.

فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت استان خوزستان با اشاره به اینکه در دو هزار بروشور فتوای رهبر انقلاب در زمینه غسل و کفن اموات کرونایی و ضرورت تبعیت از دستورات پزشکی چاپ و نشر شد، اضافه کرد: با خانواده بیش از ۷۳ متوفی کرونایی تماس‌هایی برقرار شد تا از این طریق بتوانیم اندکی از اوضاع بغرنجی را که در نتیجه از دست دادن عزیزان و قرنطینه خانگی متحمل شدند، بکاهیم.

حجت الاسلام رستگار در پایان یادآور شد که ۵۸ گروه جهادی در قالب گروه‌های ۵ تا ۱۵ نفره به ضدعفونی اماکن می‌پردازند ضمن اینکه طلاب در تولید ماسک، البسه درمانی و شیلد فعالیت دارند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات